Breakout |
|
Uitbreken heet dit spel. Maar om uit te kunnen breken moet
je volgens mij eerst inbreken anders valt er niets uit te
breken. Dilemma? Welnee! Met zijn tweeen probeer je de muur
te beklimmen en de speler die dat drie keer is gelukt, is
de winnaar.
BREAKOUT is een spel waarbij je om de beurt een deel van
een touwladder horizontaal kan inschuiven. Dit kun je doen
op 5 niveaus aan de linker of rechter zijde. Zodra de touwladder
van beneden naar boven een ontsnappingsroute is, heb je
gewonnen en mag je een crimineel op de muur zetten.
Nu hoeft de touwladder geen verticale lijn van beneden naar
boven te zijn, maar kan deze zich ook horizontaal verspringen.
Als het maar uit één geheel bestaat.
Het venijn zit 'm in het feit dat je elkaars touwdelen kunt
wegdrukken. Je schuift gewoon een touwdeel links of rechts
in de muur, waarbij de reeds gevormde combinaties, compleet
anders komen te lopen. Het spel kan dan ook plotseling ten
einde zijn. "Oops dat stukje touw had ik toch daar
niet moeten plaatsten".
Het spel is simpel maar doortrapt en de spelregels zijn
eenvoudig. Een leuk spelletje voor tussendoor. Maar niet
iedereen zal er van gecharmeerd zijn, want het vergt inzicht
in je acties en de gevolgen ervan.
Het spel is in degelijk kunstof gemaakt en heeft heldere
kleuren. De touwdelen zijn fors aan de maat en makkelijk
te hanteren. Het speelbord wordt tussen twee bakje ingeklemd
en staat stevig op tafel. Het spel zal eerder de jongere
dan de wat oudere spelers aanspreken.
Pieter.
|
|
|
|
|
Spel type: |
|
|
|
Categorie: |
|
Familie spel |
|
Uitgever / Auteur : |
|
Selecta
Adviesprijs € ? |
|
|
|
Waardering: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Karel |
|
7 |
6 |
6 |
6 |
|
Pieter |
|
7 |
7 |
7 |
7 |
|
Heleen |
|
7 |
7 |
7 |
7 |
|
|
|
Als
je inbreker bent, moet je ook weer kunnen uitbreken. Hoe dan
ook je moet die muur over. |
|
|
|
Zie ook: |
|
- |
|